Trincomalee, halve rustdag - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Sjaak, Ina, Senna en Roan Lindenberg - WaarBenJij.nu Trincomalee, halve rustdag - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Sjaak, Ina, Senna en Roan Lindenberg - WaarBenJij.nu

Trincomalee, halve rustdag

Blijf op de hoogte en volg Sjaak, Ina, Senna en Roan

19 Juli 2018 | Sri Lanka, Trincomalee

19 juli 2018:

Vandaag hebben we min of meer een beetje een rustdag. We slapen uit en zouden allemaal uiterlijk om 9 uur aan het ontbijt zitten. Dat lukt en we krijgen het standaard ontbijt hier. Eitje, toast, thee/koffie en jam. Maar vandaag een verse vruchtensap erbij. Tegen 10 uur gaan we vertrekken richting Trincomalee. Dat ligt 4 km verderop. We tukken ernaar toe, het is een stuk drukker hier dan in Jaffna. Maar Senna loodst ons er in 1 x naar toe. We rijden door de oude toegangspoort van het Frederick Fort, verder is er niet veel meer over van het oude Nederlandse fort. De oude muren en de toegangspoort is alles wat er nog over is, Nu is het nog steeds ook een militaire basis is, dus je mag er alleen doorheen rijden naar de Konoswaram tempel. In het fort zit een hele steile helling, zeker voor onze tuk tukjes. Maar we komen boven en moeten ze daar parkeren. Langs allerlei souvenirkraampjes lopen we naar de tempel. We laten onze schoenen, bewaakt, achter en dan het laatste stukje naar de ingang. In de tempel mogen we geen foto’s maken. Mensen zitten ook hier weer in lange rijen om te bidden. De hindoetempel is bijzonder kleurrijk, maar niet zo maai als degene in Jaffna. We kijken wat rond en gaan dan buiten kijken. De tempel ligt op een rotspunt en het uitzicht op de kustlijn en de oceaan is super. Ook hier worden weer kokosnoten kapot gegooid op een steen. Als het lukt, staat dat voor voorspoed. Hier gooien mannen en vrouwen met de kokosnoten. Ook hangt er hier aan de rotspunt een boom, waarvan je denkt dat hij ieder moment naar beneden kan storten, vol meet houten kratjes. Vrouwen hangen deze kratjes erin. Dat staat voor een zwangerschap in de toekomst. Sjaak vind het niet nodig dat Ina er 1 inhangt. Wimar en Chantal liepen er ook nog niet helemaal warm voor. We genieten nog wat van uitzicht en lopen dan weer richting de uitgang. Onderweg naar de tempel hadden we al tentjes gezien waar we vers vruchtensap konden kopen. We gaan daar leker zitten en bestellen verschillende smaken. We krijgen vip (plastic) stoelen met uitzicht op de kustlijn en de oceaan. Het is er goed toeven in de schaduw met een lekker windje erbij. Als het drinken dan toch echt op is gaan we weer verder. We hadden een tentje gezien met leuke souvenirs. Daar kijken we even en besluiten de eerste aankopen te doen. Senna en Chantal gaan voor een houten tuk tuk, Chantal neemt er ook nog een olifantje bij. Ina een paalvisser en een tuk tuk. Tevreden met onze aankopen maken we nog wat foto van de herten die hier los lopen en gaan dan weer via de steile weg naar beneden door de oude poort van het fort. Daar maken we een kleine omweg langs een ander hindoetempel en zien het cricketstadion. Ervoor zijn jongens bezig met een spelletje cricket. Dan verder door naar het Commonwelth War Cemetery. Daar liggen 364 graven van slachtoffers van zeer verschillende afkomst. Van Australie tot Oost Afrika, Canada en Nederland. Helaas is het hek op slot en kunnen we er niet op. Jammer, want het ziet er bijzonder indrukwekkend uit. We tukken terug naar het Orion Beach Way, waar we verblijven. Daar besluiten de mannen dat het tijd is voor een scheerbeurt en gaan op zoek naar een kapper. Senna en Chantal zijn toe aan een spa. Ook zij gaan op pad. Aan Ina de taak om het verslag bij te werken en nog wat foto’s bij de verslagen te zetten. Hopelijk is er goede WIFI, nu bijna iedereen op het strand is…… De mannen hebben hun scheerbeurt en hoofdmassage weer gehad. Ze zijn weer glad en kunnen er weer tegen. Het was een behoorlijke investering van toch wel € 3.00. Maar dat hebben we er wel voor over. Na ruim 1.5 uur kwamen Senna en Chantal terug. Zij hadden gekozen voor een full bosymassage. En dat bleek ook echt een full bodymassage te zijn. Maar ze hadden ervan genoten. Blinkend van de olie zaten ze alles te vertellen. Tegen vieren gaan we naar het strand. Het water is heerlijk. Chantal en Roan regelen een surfboard en gaan een poging doen te suppen. Dat lukt vrij aardig en ze hebben de grootste lol. Om 17.30 uur gaan we eten. Iedereen had honger omdat we vanmiddag niet gegeten hadden. We gaan weer naar hetzelfde tentje als gisteren. Lekker, eten aan de oceaan. Wimar en Chantal trakteren vanavond!! Zo lief!! Het gaat deze keer mis met de gerechten van Roan en Chantal. Deze komen maar niet. Uiteindelijk na ruim een half uur komt het goed en kunnen ook zij eten. Een toetje gaat er vandaag niet meer in. We betalen en gaan naar de kamer. Lekker douchen en de spullen voor morgen vast klaarleggen. Dan nog een spelletje doen en naar bed. Morgen walvissen/dolfijnen kijken en snorkelen

Welterusten