Dag 2: Oude stad en Joodse wijk - Reisverslag uit Otročiněves, Tsjechische Republiek van Sjaak, Ina, Senna en Roan Lindenberg - WaarBenJij.nu Dag 2: Oude stad en Joodse wijk - Reisverslag uit Otročiněves, Tsjechische Republiek van Sjaak, Ina, Senna en Roan Lindenberg - WaarBenJij.nu

Dag 2: Oude stad en Joodse wijk

Blijf op de hoogte en volg Sjaak, Ina, Senna en Roan

02 Januari 2018 | Tsjechische Republiek, Otročiněves

Na een snotterige nacht gaat de wekker om 8:30 af. We frissen ons op en gaan lekker ontbijten. Het is een klein maar prima ontbijt. Hierna pakken wij onze spullen en lopen we naar de metro. Vandaag staat de oude stad en de joodse wijk op de planning. We beginnen bij de oude stad. We lopen richting het oude stadsplein en zien onderweg de kruittoren. Als je die beklimt heb je een mooi uitzicht over Praag. Dus wij toeristen moesten dat natuurlijk even doen. Het waren 184 treden omhoog, maar dat was het waard. Een heel nooit uitzicht over Praag. Vervolgens lopen we naar het oude stadsplein. Op dit plein staat rond deze tijd nog een grote kerstmarkt. Daar lopen we lekker overheen. En komen de astronomische klok tegen, helaas waren we net te laat. Op het hele uur gaat de klok af, maar dat hadden we net gemist. De klok zit aan het oude raadhuis. Deze staat helaas in de steigers. Aan de andere kant van het plein is de tynkerk. We vervolgen de route, maar dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn. Na wat rondgelopen te hebben geven we het op. We besluiten dat dat stukje route niet zo belangrijk is, dus gaan naar een ander deel van de route. Tijdens het zoeken vonden we wel het chocolademuseum met winkel en restaurant. Hier drinken wij een warme chocomelk. Uit eindelijk komen we uit bij het Palladium, een groot overdekt winkelcentrum. We besluiten te kijken of er iets leuks zit waar we kunnen lunchen. Toevallig komen we een erg grappig restaurantje tegen. In dit restaurant wordt je drinken via een treintje gebracht. We delen een pizza, lopen door het winkelcentrum en besluiten dan weer verder te gaan met gang van zaken. De route van de oude stad hebben we grotendeels gehad, dus gaan we naar de Joodse wijk. Deze wijk begint voor ons met het Joodse museum. Wij hebben niet de behoefte om deze te bezoeken, maar de buitenkant was de moeite waard. Onderweg komen wij de Sint Salvatora kerk nog tegen. Daarna bekijken we wat synagoges, waaronder de Spaanse, de Pinkas en de oud-nieuwe. Bij de Spaanse synagoge hebben we de voet van Franz Kafka gekieteld. Dat wij geen idee hebben waarom dit moet. Na verder onderzoek in het hotel is gebleken dat je nog een keer naar Praag gaat als me dat doet. Daarna lopen we wat rond in de wijk. Hier beklimmen we onder andere een heuvel (wat voelde als een berg) naar de metronoom. We schieten nog een plaatje van het Rudolfinum en rusten eff uit. We hebben beide routes grotendeels gehad en zien dat het nog aan de vroege kant is. We besluiten de metro te nemen naar het hotel. Onderweg naar de metro kopen we wat Pringles en cola. In dit winkeltje verkopen ze allerlei producten met wiet erin. Het is te hopen dat onze Pringles wiet vrij zijn :p. Aangekomen in het hotel maken we het eerste deel van ons verslag, rusten we wat uit en leggen we het avondprogramma vast. Hier blijkt dat er gelukkig geen wiet in onze producten zit. Als het tijd is om te eten, lopen we weer naar de metro, en gaan we naar het goede station. In ons boekje stond een lekker restaurantje. Hier kon je all you can eat. Maar dan een beetje anders. Dan komt er om de paar minuten een ober langs met pasta of pizza en dan krijg je daar een beetje van als je wilt. Erg lekker maar erg veel. We lopen nog lekker over de kerstmarkt op het oude stadsplein en halen nog wat boodschapjes. Het is inmiddels als laat geworden, dus keren we terug richting het hotel. Snel douchen, en nog een beetje kletsen.

Slaap lekker❤️

• 03 Januari 2018 - 00:17

Sjaak:

Nog veel plezier meiden en niet high worden....van de Pringles,

• 03 Januari 2018 - 07:59

Mark:

Zo te zien, vermaken jullie je wel. Veel plezier nog!

• 03 Januari 2018 - 11:31

Ans:

Leuk jullie verslagen te lezen en dat jullie het zo naar je zin hebben. Ga nog lekker verder genieten.

• 03 Januari 2018 - 12:22

Karin:

Leuk dat we ook met jullie mee op reis mogen!

• 03 Januari 2018 - 18:20

Opa:

Het bevalt jullie best daar geloof ik ,nou ons ook mooie plaatjes gekeken vandaag dus op naar de volgende
    zending opa